Söndag đŸ’€đŸ’€

Idag Ă€r det en riktig slöardag. Sov till 10! Inte klokt, jag som brukar vakna tidigt varje dag oavsett om det Ă€r vardag eller helg. 🙄
Vinterstudion pÄ tv, det gillar jag.
Älskar att titta pĂ„ nĂ€r andra Ă„ker skidor, hatar att Ă„ka skidor sjĂ€lv! Det funkar inte med mig och ett par skidor. Vi synkar inte, sĂ„ enkelt Ă€r det.
En gÄng för lÀnge sedan ( innan vi fick barn) ville Maken ta med mig till fjÀllen och Äka skidor.
Visst, tÀnkte jag, kan ju alltid testa!
Som Bambi pÄ hal is begav jag mig ut i backen, barnbacken. MÄste ju lÀra mig först!
Jo men det hĂ€r fixar jag ju galant. 
Vi tog skidliften upp till toppen. ( dessa förbaskade liftar som fastnar i baken sÄ man knapp kommer loss!)
NĂ€r jag vĂ€l samlat ihop kropp och skidor gav vi oss pĂ„vĂ€g ner. 
Det finns ju olika fÀrger pÄ backarna beroende pÄ svÄrighetsgrad. Det hade jag ingen aning om.
Vi hamnade i en svart backe. Nu efterÄt förstod jag att svart var rena sjÀlvmordsuppdraget för mig.
NÀr jag upptÀckt misstaget var det för sent!
Det gick fortare och fortare och det fanns ju ingen broms pÄ de förbannade skidorna!
Det slutade med att jag satte mig ner och gled ner pÄ rumpan.
Dagen efter var jag blÄslagen pÄ hela kroppen med blÄmÀrken stora som tallrikar!
Efter denna hÀndelse bestÀmde jag mig för att göra slut med skidorna!
Förutom att sitta pĂ„ en kudde dagarna efter fadĂ€sen klarade jag mig ganska bra. 
Tur man hade en vÀlfungerande airbag i rumpan!
Skulle jag , mot förmodan, fÄ för mig att sÀtta pÄ mig ett par skidor idag fÄr jag glida ner för en backen pÄ magen istÀllet dÄ airbagen hamnat dÀr istÀllet!
Ha en lugn söndag 
Kram frĂ„n medelĂ„lderstanten ❀
(null)
Dessa killar har mer koll pÄ skidor Àn vad jag har!

Kommentera hÀr: