Grått, grått, grått...

Måndag är inte min favoritdag. Inte blir det bättre av att det är 50 nyanser av grått när jag tittar ut genom fönstret.
Visserligen är jag inte förvånad , lever man på västkusten så brukar det se ut så vid den här tiden på året. 
 
Vintern är INTE min favoritårstid! Jag hatar faktiskt den årstiden! 
Jag vet att "hata" är ett starkt ord som skall användas med försiktighet men i detta fallet är det berättigat.
Min kropp protesterar och gör inte som jag vill på vintern. Har jag bestämt mig för att gå ut en stund börjar kroppen redan strejka vid brevlådan.
Blir stel i lederna, kan knappt gå! Bara att vända och stappla in igen 🙄
Jag har reumatism , närmare bestämt psoriasisartrit. Är ni nyfikna på vad det är så tryck på länken.
Jag kommer inte tråka ut er med ett långt inlägg om den sjukdomen men kroppen mår mycket bättre i det här klimatet :
(null)

När det är varmt och skönt känns lederna väloljade och mjuka, när det är kallt känns det som om allt rostat och fastnat i ett läge.

Tänk om man var en Björn! Då kunde man gå i ide. Man vaknar upp lagom till våren när värmen kommer.
Tror jag skall bli en Björn i mitt nästa liv 🐻
När jag var yngre fungerade kroppen bättre men ju äldre jag blir desto jobbigare blir vintrarna för min kropp.
Så nu har jag gjort en önskelista :
  1. Äga en lägenhet i ett varmt land
  2. Ha råd att bo där på vintern
  3. Vinna på postkodslotteriet
  4. Hitta ett botemedel mot RA
Japp! Vad tror ni, vilket är mest troligt?

Nää , ingen av punkterna är speciellt troliga.
Kan inte tänka mig att någon från postkodslotteriet kommer och knackar på dörren med ett guldkuvert.
Men som gumman sa : " man får vara nöjd med det lilla" .
I morgon är en annan dag, vem vet , det kanske är sol och 20 grader varmt 🤩
Ta hand om er mina vänner 
Kram från medelålderstanten ❤️





Kommentera här: