Funderingar om träning

(null)

Ju äldre jag blivit ju mer beroende är jag av mitt kaffe på morgonen! Alltså, jag är en riktig häxa innan jag fått min första kopp! 
Detta vet mina närmaste , tack och lov.
Jag har funderat lite på träning.
Min kropp behöver nog lite träning för att må bättre, och för att i möjligaste mån försöka minska tyngdlagens inverkan på kroppen. Jag har tydligt märkt detta när jag sitter ner i soffan och känner att magen ligger på mina lår. Där ligger den och påminner mig om en degig massa som småflinande ler till mig. Jag har i många år försökt förklara bort mitt bukhäng med ; " många graviditeter" "huden blir ju slappare med åren" men får nog inse att jag inte kan skylla på det längre.
Kan inte hålla på med någon avancerad gymnastik som att stå på händer för då riskerar jag att kvävas av mitt bröst. ( Visserligen kan jag inte alls ha någon avancerad gymnastik för mina sjukdomar säger stopp för det).
Försökte börja cykla för några år sedan men det satte Maken genast stopp för. Han tyckte jag riskerade mitt liv när jag gjorde det.
Jag hade tagit fram min cykel och hoppat upp på den, försökte cykla iväg men tappade balansen. Skulle smidigt hoppa av men fastnade med trosan i styret så både jag och cykeln ramlade ner i gruset.
Nej, det får bli något lugnare, kanske yoga eller något liknande?
Tror iallafall att man inte kan slå ihjäl sig när man utövar det. 🙄
Ha en underbar lördag
Kram från medelålderstanten ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

De ska bli FANTASTISKT att läsa dig blogg 😃😍 /Charlott

Svar: Tack 😍
Monica Thebrin Olsson

Kommentera här: