Jakten på den perfekta trosan.

(null)

Har ni samma problem som jag ? Att hitta en trosa som sitter perfekt och håller för många tvättar!?
Det verkar vara omöjligt.

(null)
Så här känner jag mig i trosdjungeln

När jag var yngre och min kropp samarbetade med mig, hade jag inga som helst problem med det.
Det var bara att gå in i närmsta klädvarubutik och plocka till sig några raffiga, sexiga trosor. 
Allt satt ju också bra på kroppen som ännu inte hade antagit formen som barbamamma. 
Stringtrosor varvades med snygga trosor som helst skulle ha så lite tyg som möjligt. 
Less is more, tänkte jag då.
Nu när kroppen inte samarbetar med mig längre och stringtrosorna har kastats i papperskorgen är det mycket svårare att hitta några lämpliga underkläder! 
Jag vägrar använda stringtrosor nu, de fastnar mellan skinkorna och ser mest ut som ett skämt på mig, om jag hittar dem när jag har tagit på dem.
De försvinner som sagt mellan mina hoptryckta skinkor och hängande mage. Och vad som finns på dem efter dagens alla toabesök vill jag inte veta. 
Ni kan ju tänka er själva när man som jag har IBS problem och kanske gör nr 2 ett antal ggr under dagen. ( Nr 2 = bajsar, för er som inte är så finkänsliga)

Nej, nu för tiden vill jag ha ett par rejäla trosor som går upp över hängmagen och täcker båda skinkorna. Dessutom drar jag inte storlek xs längre!
Hur gärna jag än vill köpa den storleken så går de knappt att dra över knäna!
Jag vill helst ha trosor som jag kan hoppa fallskärm i, om ni förstår vad jag menar 😉
Det är inte lätt att hitta den perfekta trosan då. Och om jag gör det så håller de kanske 2 tvättar och sedan sitter resåret i midjan och trosan har hasat ner till höfterna!
HM är det ingen idé att ens gå in i för de tillverkar bara kläder för size zero. 
Det gäller nog de flesta kläder i den affären. Och om man , mot förmodan, går in där och skall titta på kläder blir man förpassad till ett mörkt hörn längst inne i affären där man får stå och skämmas. Där hänger några tält på galgarna och hånflinar åt en. Allt i antingen svart eller storblommigt.

(null)
Suck!

Har även köpt trosor på ICA och Willys. Och nej, märkena heter inte Ica basic eller eldorado. Trots att man kunde tro det.
ICAs trosor har varit ok, men håller inte många tvättar. Willys likadant.
Nej, man får väl ta sig till en riktig underklädesaffär och prova några svindyra trosor och svettas i omklädningsbåset.
För någonstans skall det väl finnas några praktiska trosor även för mig, för More is More för mig idag.
😆🤪
Puss på er och ha en fin måndag
/Medelålderstanten ❤️

Kommentarer:

1 Monica:

Har samma problem. Går o laddar för att faktiskt sy egna!

Svar: Ingen dum idé! Kanske skulle göra det också!
Monica Thebrin Olsson

Kommentera här: